TRAMBULINEIEFTINE.RO De ce este esential sa faci cardio?

De ce este esential sa faci cardio?

Trambuline Copii

Exercitiile aerobice sunt recomandate de catre Asociatia Americana a Inimii si de majoritatea medicilor, persoanelor cu sau cu risc de boli de inima. Acest lucru se datoreaza faptului ca exercitiile fizice iti intaresc inima si o ajuta sa pompeze mai eficient sangele in tot corpul. Exercitiile cardio pot ajuta, de asemenea, la scaderea tensiunii arteriale si la mentinerea arterelor curate, prin cresterea colesterolului ,,bun" al lipoproteinelor de inalta densitate (HDL) si scaderea nivelului de colesterol ,,rau" al lipoproteinelor cu densitate joasa (LDL) din sange.


1. Ajuta la reglarea glicemiei
Activitatea fizica regulata ajuta la reglarea nivelului de insulina si la scaderea zaharului din sange, toate in acelasi timp mentinand greutatea corporala sub control. Intr-un studiu asupra persoanelor cu diabet zaharat de tip 2, cercetatorii au descoperit ca orice forma de miscare, fie aeroba, fie anaeroba, poate avea aceste efecte.

2. Reduce simptomele astmului
Exercitiile aerobe pot ajuta persoanele cu astm bronsic sa reduca atat frecventa, cat si severitatea atacurilor de astm. Cu toate acestea, ar trebui sa te sfatuiesti cu medicul tau inainte de a incepe o noua rutina de exercitii daca ai astm. Acestia pot recomanda activitati sau masuri de precautie specifice pentru a ramane in siguranta in timpul antrenamentului.

3. Reduce durerea cronica
Daca suferi de dureri cronice de spate, exercitiile cardiovasculare - in special activitati cu impact redus, cum ar fi inotul sau aerobicul acvatic - te pot ajuta sa obtii rezistenta musculara. Exercitiile fizice te pot ajuta, de asemenea, sa pierzi in greutate, ceea ce poate reduce si mai mult durerile cronice de spate.

5. Te ajuta sa dormi mai bine
Daca intampini probleme cu somnul noaptea, incearca exercitii cardiovasculare in timpul orelor de veghe. Un studiu asupra persoanelor cu probleme cronice de somn a aratat ca un program regulat de exercitii fizice combinat cu educatia privind igiena somnului este un tratament eficient pentru insomnie. Participantii s-au implicat in activitate aeroba timp de 16 saptamani si apoi au completat chestionare despre somn si starea lor generala de spirit. Grupul de activitate a raportat o calitate si o durata mai buna a somnului, precum si imbunatatiri ale starii de veghe si vitalitatii in timpul zilei. Incearca sa iti termini antrenamentul cu cel putin doua ore inainte de culcare.

6. Controleaza greutatea
Poate ai auzit ca dieta si exercitiile fizice sunt elementele de baza ale slabitului. Intr-un studiu, cercetatorii le-au cerut participantilor supraponderali sa-si mentina dieta aceeasi, dar sa se angajeze in sesiuni de exercitii aerobice care ard 400 pana la 600 de calorii, de 5 ori pe saptamana, timp de 10 luni. Rezultatele au aratat o scadere in greutate semnificativa, intre 4,3 si 5,7 la suta din greutatea lor initiala, atat pentru barbati, cat si pentru femei. Majoritatea participantilor au mers pe jos sau au alergat pe banda. Daca nu ai o banda pe care sa alergi, incearca sa te plimbi pe jos mai des sau sa faci alergari usoare in fiecare zi.

7. Intareste sistemul imunitar
Cercetatorii de la Universitatea de Stat din Pennsylvania au examinat femeile active si sedentare si impactul exercitiilor fizice asupra sistemului lor imunitar.

  • un grup a facut exercitii pe o banda de alergare timp de 30 de minute
  • un alt grup a facut o explozie de activitate intensa timp de 30 de secunde
  • ultima grupa nu a facut miscare


Toate femeile au fost prelevate de sange inainte, dupa si la intervale diferite in zilele si saptamanile de dupa aceste sesiuni de exercitii.

Rezultatele au aratat ca exercitiile aerobe regulate si moderate cresc anumiti anticorpi din sange numiti imunoglobuline. Asta intareste in cele din urma sistemul imunitar. Grupul sedentar de femei nu a observat nicio imbunatatire a functiei sistemului imunitar, iar nivelurile lor de cortizol au fost mult mai mari decat cele din grupurile active.

8. Imbunatateste puterea creierului
Stiai ca creierul incepe sa piarda tesut dupa ce implinesti 30 de ani? Oamenii de stiinta au descoperit ca exercitiile aerobice pot incetini aceasta pierdere si pot imbunatati performanta cognitiva. Pentru a testa aceasta teorie, 55 de adulti au trimis scanari prin rezonanta magnetica (RMN) pentru evaluare. Participantii au fost apoi examinati pentru a le evalua starea de sanatate, inclusiv forma fizica. Adultii care erau cel mai in forma au prezentat mai putine reduceri in zonele frontale, parietale si temporale ale creierului. In general, tesutul lor cerebral a fost mai robust.

9. Imbunatateste starea de spirit
Miscarea iti poate imbunatati si starea de spirit. Intr-un studiu asupra persoanelor cu depresie, participantii au alergat pe banda in sesiuni de 30 de minute. Dupa 10 zile, li s-a cerut sa raporteze orice schimbari in starea lor de spirit. Toti participantii au raportat o reducere semnificativa a simptomelor lor de depresie. Aceste rezultate sugereaza ca miscarea, chiar si pentru o perioada scurta de timp, poate avea un impact mare asupra starii de spirit.

Majoritatea persoanelor ar trebui sa urmareasca sa obtina aproximativ 30 de minute de activitate cardiovasculara moderata cel putin cinci zile pe saptamana. Poti amesteca intensitatile si activitatile pentru a mentine interesul. Daca esti nou in activitate, incepe scurt si incet. Poti creste ritmul pe masura ce forma ta se imbunatateste. Aminteste-ti: orice forma de miscare este mai buna decat nimic.

Lasă un comentariu

Vă rugăm să rețineți că comentariile trebuie aprobate înainte de a fi publicate