Beneficiile inotului TRAMBULINEIEFTINE.RO

Beneficiile inotului

Trambuline Copii
Poate ati auzit ca expertii recomanda ca adultii sa faca 150 de minute de activitate moderata sau 75 de minute de activitate viguroasa in fiecare saptamana. Inotul este o modalitate excelenta de a lucra intregul corp si sistemul cardiovascular. O ora de inot arde aproape la fel de multe calorii ca si alergatul, fara impactul asupra oaselor si articulatiilor. Inotul este al patrulea cel mai popular sport in Statele Unite. Dar de ce, mai exact? Exista o serie de beneficii pe care le puteti obtine in mod regulat. Cititi mai departe pentru a afla despre beneficiile inotului si despre cum sa includeti inotul in rutina dvs.

Beneficii
1. Lucreaza intregul corp
Unul dintre cele mai importante beneficii ale inotului este ca va lucreaza cu adevarat intregul corp, din cap pana in picioare. Inot:

  • creste ritmul cardiac fara a stresa corpul
  • tonifiaza muschii
  • construieste puterea
  • construieste rezistenta


2. Lucreaza si interiorul
In timp ce muschii se lucreaza, se lucreaza si sistemul cardiovascular. Inotul intareste inima si plamanii. Inotul este atat de bun pentru tine, incat cercetatorii spun ca poate chiar reduce riscul de deces. In comparatie cu oamenii inactivi, inotatorii au aproximativ jumatate din riscul de deces. Alte studii au aratat ca inotul poate ajuta persoanele care au probleme cu tensiunea si cu glicemia.

3. Este potrivit pentru persoanele cu rani, artrita si alte afectiuni
Inotul poate fi o optiune de exercitiu sigura pentru persoanele cu:
  • artrita
  • ranire
  • handicap
  • alte probleme care fac dificile exercitiile de mare impact

Inotul poate ajuta chiar sa va reduceti o parte din durere sau sa va imbunatatiti recuperarea dupa o accidentare. Un studiu a aratat ca persoanele cu osteoartrita au raportat reduceri semnificative ale durerii si rigiditatii articulatiilor si au experimentat mai putine limitari fizice dupa ce s-au implicat in activitati precum inotul si ciclismul. Si mai interesant, nu a existat nicio diferenta intre beneficiile celor doua grupuri.

4. Optiune buna pentru persoanele cu astm bronsic
Mediul umed al piscinelor interioare face inotul o activitate excelenta pentru persoanele cu astm bronsic. Nu numai asta, ci si exercitiile de respiratie asociate cu acest sport, cum ar fi tinerea respiratiei, pot ajuta sa va extindeti capacitatea pulmonara si obtineti controlul asupra respiratiei. Unele studii sugereaza ca inotul poate creste riscul de astm bronsic din cauza substantelor chimice utilizate pentru tratarea piscinelor. Discutati cu medicul dumneavoastra despre potentialele riscuri ale inotului daca aveti astm si, daca este posibil, cautati o piscina care sa foloseasca apa sarata in loc de clor.

5. Este benefic si pentru persoanele cu SM
Pentru persoanele cu scleroza multipla (SM) este de asemenea benefic inotul. Apa face membrele sa pluteasca, ajutand la sustinerea lor in timpul exercitiilor fizice. Apa ofera si o rezistenta. Intr-un studiu de incredere, un program de inot de 20 de saptamani a dus la o reducere semnificativa a durerii pentru persoanele cu SM. Acesti oameni au prezentat, de asemenea, imbunatatiri cu simptome precum oboseala, depresie si dizabilitate.

6. Arde calorii
Inotul este o modalitate eficienta de a arde calorii. O persoana cu greutatea de 80 de kg arde aproximativ 423 de calorii pe ora in timp ce inotul face ture intr-un ritm scazut sau moderat. Aceeasi persoana poate arde pana la 715 calorii pe ora inotand intr-un ritm mai viguros. O persoana de 90 de kilograme care face aceleasi activitati ar arde intre 528 si 892 de calorii pe ora. O persoana de 100 de kg ar putea arde intre 632 si 1.068 calorii. Pentru a compara aceste cifre cu alte activitati populare cu impact redus, aceeasi persoana de 80 de kg ar arde doar aproximativ 314 de calorii intr-o alergare usoara timp de 60 de minute. Yoga ar putea arde doar 183 de calorii pe ora.

7. Iti imbunatateste somnul
Inotul poate avea puterea de a te ajuta sa dormi mai bine noaptea. Un studiu de incredere arata ca adultii cu insomnie raporteaza o crestere a calitatii vietii, cat si a somnului dupa ce s-au angajat in exercitii aerobice regulate. Aproape 50 la suta dintre persoanele in varsta se confrunta cu un anumit nivel de insomnie, deci asta este o veste excelenta. Studiul s-a concentrat pe toate tipurile de exercitii aerobice, inclusiv eliptice, Stairmaster, biciclete, piscina si videoclipuri cu exercitii.

Lasă un comentariu

Vă rugăm să rețineți că comentariile trebuie aprobate înainte de a fi publicate